راهکارهای وای فای برای مراکز خرید (Shopping mall wifi solution)

راهکارهای وایفای برای مراکز خرید

سولوشن وای فای (WIFI) برای مراکز خرید (Shopping mall wifi solution)

مرکز خرید یا پاساژ فروش یا مجتمع تجاری، به پاساژهای واقع دریک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها گفته می شود که شامل فروشگاه های  گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث سهولت  بازدید مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند. پاساژهای امروزی معمولاً چندطبقه بوده و راهروها در طبقات گوناگون بر روی هم قرار گرفته‌اند.

امروزه مراکز خرید بزرگ جایگزین بازار های غیرطبقاتی و نامتمرکزشده‌اند که دارای طراحی فضای طبقاتی با نورپردازی و معماری های زیبا هستند و غالباً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند و سعی بر برآورده شدن همزمان نیازهای تفریحی و سرگرمی مشتری دارند تا از این طریق مراجعه مشتریان به مرکز خرید بیشتر شده و باعث بالا رفتن فروش شود.

تحلیل نیازمندی ها:

با توجه به نقش مهم گوشی های هوشمند در فعالیت های روزانه، امروزه وای فای (WIFI) نقش مهمی در تجربه خرید مشتریان داراست. راه حل های WiFi  برند IP-COM به صاحبان مشاغل این قابلیت را میدهد که یک تجربه مدرن و جذاب برای مشتریان خود در فروشگاهشان فراهم کند.

آنالیز موارد مورد نیاز :

  • ارائه یه راهکار وای فای با عملکرد و پوشش عالی در یک محیط متراکم (پر تردد)
  • فراهم کردن یک ارتباط پایدار wireless برای مشتریان در حین جا به جایی در محوطه .
  • پهنای باند کافی برای کاربران
  • تایید اعتبار دسترسی به منظور ارئه خدمات به کاربران واجد شرایط و مجاز
  • ارائه دادن محتوی تبلیغاتی و اطلاعیه ها به کاربر های متصل
  • مدریت هوشمند و متمرکز اکسس پوینت های داخل شبکه
  • حفظ و نگهداری کم هزینه

 

 

توپولوژِی سولوشن:

راهکار وایرلس برای مراکز خرید

مزایای سولوشن:

  • پوشش همزمان 50000 کاربر و 3000 اکسس پوینت

اکسس پوینت کنترلر AC3000  قادر به پوشش همزمان 50000 کاربر و 3000 اکسس پوینت می باشد و می تواند یک راه حل وای فای (WIFI) موثر  ارائه دهد.

پوشش قوی وای فای

 

  • انتخاب هوشمند کانال و پاور خروجی (Auto channel & power assignment)

    با تنظیم هوشمند کانال و پاور میتوان اطمینان یافت که به منظور کاهش تداخل بی سیم (Wireless) هر اکسس پوینت در بهترین کانال و پاور تنظیم می شود.

 

 

  • توزیع متناسب کاربران روی اکسس پوینت ها (load balancing)

سوئیچ اتوماتیک کاربر از اکسس پوینتی که ظرفیت آن پر شده به اکسس پوینتی که دارای ظرفیت خالی می باشد باعث بهینه سازی شبکه و رضایت کاربراز سرعت و کیفیت وای فای می شود.

Load Balancing چیست؟

  • تشخیص هوشمندانه فرکانس 5GHz در شبکه های دوآل باند برای بهینه سازی ارتباط با کاربران (band steering)

در شبکه های وای فای که  اکسس پوینت و کلاینت ها dual band هستند و از هر دو باند فرکانس 2.4 & 5Ghz پشتیبانی می کنند. اکسس پوینت کنترولر هوشمند به صورت اتوماتیک فرکانس کاری کلاینت را تشخیص می دهند و در صورتی که کلاینت فرکانس  5GHz را ساپورت نماید با کاربر خود روی فرکانس 5GHz ارتباط برقرار می کند.

Band Streeing در سولوشن وایفای

  • رومینگ سریع Fast Roaming

امکان حرکت و جابجایی کاربران بین کلیه اکسس پوینت ها بدون قطع شدن اتصال میان اکسس پوینت و کاربر بی سیم (در مدت زمان کمتر50 میلی ثانیه) .

رومینگ چیست؟

  • مدیریت هوشمند و متمرکز شبکه

اکسس پوینت کنترلرهای IP-COM دارای قابلیت مدیریت مرکزی AP ها، شناسایی اتوماتیک AP ها می باشند و همچنین به صورت متمرکز و در یک نقطه مرکزی امکان کانفیگ کردن پارامترهای لازم از قبیل:  SSID، کلیدهای امنیتی، قدرت پاور خروجی Tx و سایر موارد را دارا هستند. از دیگر ویژگی های این اکسس پوینت کنترلر می توان به قابلیت مشاهده وضعیت روشن یا خاموش بودن اکسس پوینت ها، تعداد، نوع و میزان مصرف کاربران مهمان اشاره کرد. علاوه بر این امکان آپگرید کردن Firmware و یا به روز رسانی نرم افزار تجهیزات به صورت متمرکز نیز فراهم می شود.

مدیریت هوشمندو اتوماتیک شبکه

 

  • جای نمایی زیبا

زیبایی و شکیل بودن ظاهر اکسس پوینت های نصب شده در محیط های تجاری و تفریحی بسیار حائز اهمیت می باشد، لذا با توجه به تنوع ظاهری و زیبایی فیزیکی اکسس پوینت های آی پی کام IP-COM انتخاب مناسبی برای این راهکار و سولوشن می باشند.

جانمایی مناسب اکسس پوینت ها

 

  • QoS هوشمند

AC3000 باعملکرد هوشمند QoS اطمینان می دهد که هر کاربر از خدمات WiFi به خوبی بهره می برد.

qos هوشمند

 

  • شخصی سازی تبلیغات :

AC3000  دارای پورتال اهراز هویت است تا به صاحب های فروشگاه اجازه بدهد برای مهمان ها تبلیغات فروش خود را در پورتال اهراز هویت قرار دهند.

شخصی سازی تبلیغات وای فای