افزایش قابلیت انتقال برق و دیتا توسط سوئیچ های POE تا 250 متر

قابلیت افزایش poe تا 250 متر

قابلیت افزایش poe تا 250 متر

افزایش قابلیت انتقال برق و دیتا توسط سوئیچ های POE تا 250 متر

همه دوربینهای مداربسته نیاز به منبع تغذیه الکتریکی دارند.PoE  خلاصه عبارت Power over Ethernet””  بوده و به معنای انتقال انرژی الکتریکی از طریق کابل شبکه می باشد.  PoE با استفاده از یک کابل شبکه که برای انتقال داده ها به دوربین مداربسته متصل شده است می تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه را نیز تامین نماید. یعنی بجای استفاده از کابل شبکه در کنار کابل تامین برق، هر دوی این نیازها از طریق کابل شبکه بوسیله تکنولوژیPoE  تامین می شوند. در گذشته قبل از ظهور این تکنولوژی از منابع تغذیه با ولتاژ پایین یا همان آداپتورها انرژی مورد نیاز دوربینهای مداربسته تامین می شد.

در عمل تکنولوژی PoE  در تمام دوربینهای مداربسته تحت شبکه حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

با افزایش استفاده از PoE  در همه جا، پیدا کردن سوئیچی که از PoE  پشتیبانی کند اصلا سخت نیست اما بر اساس استاندارد  IEE802.3 شبکه، حداکثر برد PoE تا 100 متر خواهد بود. و متاسفانه، ابزار هایی مانند دوربین های تحت شبکه که انرژی خود را از سوئیچ POE دریافت می کنند، عموما در فاصله ی دورتری از سوئیچ های شبکه  یا  پریز برق قرار می گیرند. سوئیچ های POE که دارای ویژگی EXTEND (توسعه دهنده) هستند، به شما این توانایی را می دهند که دامنه ی POE  خود را با استفاده از کابل های  CAT5E و CAT6 توسعه دهید. هنگامی که ویژگی EXTEND  فعال شده است، مسافت جا به جایی می تواند تا 250 متر هم توسعه یابد.

این سوئیچ های جدید POE برای اینکه محدوده ی سوئیچ POE موجود را از 100متر به 200 متر افزایش دهند از طریق  LTS قابلیتی را عرضه می کند که توسط آن می توانیم از ویژگی EXTEND  استفاده کنیم. این سوئیچ ها از استاندارد 802.3af و 802.3at پشتیبانی میکنند و هر پورت آنها می تواند تا 40 وات را انتقال دهد. علاوه بر این قابلیت این را دارند که پورت هایی با اولویت بیشتر را مشخص کنند. (به رنگ قرمز)

قابلیت PoE Extender  یا “توسعه برق و دیتا روی بستر شبکه” که ارسال دیتا و برق PoE را تا فاصله 250 متر(بجای 100 متر) بر روی کابل شبکه امکان پذیر می کند، برای اولین بار توسط شرکت IP-COM  محقق گردیده و حتی در سوییچ های غیرمدیریتی که دارای قیمت مناسبی می باشند نیز پیاده شده است.

این قابلیت، راه حل بسیار مقرون به صرفه برای پروژه های دوربین مداربسته و شبکه بوده و جایگزین مناسبی برای زیرساخت وایرلس و فیبرنوری در پروژه ها است.

 

KDT PLANET TP-LINK D-LINK IP-COM

Brand

100M 150M 100M 150M 250M POE Distance

 

همانطور که اشاره شد از جمله برندهای موجود در بازار ایران که ویژگی  250m extended ساپورت می کنند، برند IP-COM است . آیپیکام یک کمپانی چینی است که در حوزه تجهیزات اکتیو شبکه تولید کننده سه رده محصولات می باشد:

  • سوئیچ های شبکه
  • اکسس پوینت های INDOOR و OUTDOOR
  • اکسس پوینت کنترلر و گیت وی

سوئیچ های شبکه این برند در 2 گروه سوئیچ های POE و Non-POE در بازار وجود دارند. در ویدئو زیر میتوانید قابلیت انتقال برق و داده توسط این سوئیچ ها را مشاهده نمایید.

 


از جمله سوئیچ های POE که دارای ویژگی 250M Extended هستند میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

Poe extend

Part number category #
250m G3224P Gigabit managed poe switch 1
250m G3210P Gigabit unmanaged poe switch 2
250m G1009P-EI Fast Ethernet managed poe switch 3
250m G1005P Fast Ethernet unmanaged poe switch 4